Khamis, 8 Disember 2011

Susah sangat ke?


First of all
tengok dulu gambo kat bawah ni
apa yang entaorang nampak?
gua nampak orang pakai topi terbalik jadi imam
so what?

cool kan?sape kate atlet tak boleh solat jemaah?meh nak suruh ketuk ketampi

see!proven!
siapa bilang Islam tu tak menawan?
tak menarik hati...tiada memikat
ada Islam me'limit'kan nak buat ape-ape?
ada Islam tak bagi bersukan?
bersukan la sampai mandi+berhujan peluh pun
as long as..
jaga la yang Dia suruh jaga tu
ape die?
contohnya aurat la!

gua hangin monsun timur laut betul la
ada la manusia berkepala hitam yang bajet macam atlet tu
bukan ada..memang ramai!
maen bola pakai seluar pendek
ingat lawa sangat bulu-bulu kaki yang macam hutan khatulistiwa tu
ape kalau pakai seluar panjang rintangan angin ke?
tak dapat lari laju-laju ke?
main-main jugak..aurat jaga r bro
hampagas cap Singer betol!

yang kromosom XX pun sama jugak
asal nak maen je,mula la pakai baju ketat-ketat
tudung terbang ke mana-mana dah
entiorang rasa macam lawa sangat ke free hair gitu?
seram sejuk gua!
kalau rambut tu tak macam kena karen letrik,macam sarang lebah pun ada
seksa gua tengok r
bluekk!muntah hijau
sori la..not my taste la gitu
ape ke salahnya tudung kalau nak maen
ape ke salahnya pakai pakaian longgar kalau maen?
perlu ke semua daie pakai jubah+serban?yang paling penting tau matlamat hidup

gua pun addict bersukan
semua gua layan..bes ape bersukan..
jadi aktif sikit..takde la lemau je memanjang
tarbiyyah jasadiah gitu
tarbiyyah ada banyak jenis kan
so ada Islam sekat kita nak bersukan ke ape?
takde pun!
maen jela apa pun..janji jaga aurat
jaga batas pergaulan
tak payah nak buat ulat bulu naek daun maen campur XX dengan XY
gua memang berbulu mata+geli tangan tengok maen campur+sentuh-sentuh ni
rasa macam nak hempuk dengan meja jepun je(eh,entaorang kenal ke?)
pencemaran mata betul!

konklusinye(macam ayat SPM je skemanya)
jangan jadikan Islam sebagai alasan tersekat untuk buat semua benda
Islam bukan hadir untuk menjadikan penganutnya kolot+old skool+close-minded
Islam ada prinsip-prinsipnye tersendiri..untuk menjaga..bukan untuk menyekat
nak jadi open-minded?jadilah..
nak jadi knowledgable?jadilah..
nak jadi up-to-date?jadilah..
Islam tak pernah halang semua tu..
jadilah apa pun..
buatlah apa pun..
yang penting..jangan sampai hanyut..
segala apa yang kita buat pun,ingat..kita ada pegangan agama
the do's and the dont's in our religion
senang je pun kan..asal tak langgar agama tu,ok la
buat apa pegi rempuh jugak walapun Dia tak bagi?hadoiiiila mak minah
entaorang yang tak puas hati dengan statement ni boleh angkat dagu

gua rasa title entry tu takde kaitan
takpela..ada gua kesah?(gelak jahat)

AM:putera agama bukan putera biasa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan