Sabtu, 3 Disember 2011

Episod sebuah..


..Tatkala lelaki lain sibuk update status fb dan twitter,
putera agama sibuk update dan upgrade imannya, al-Qurannya, akhlak dan ilmunya..
..Tatkala lelaki lain mengenepikan Allah dan Rasul,
putera agama makin mendalam cintanya pada Allah dan RasulNya..


Bismillahirrahmanirrahim..
Kalam suci pembuka bicara..

Panglima Tanah Haram,Aizan Fahmi berbicara dengan salah seorang tenteranya,Ja'far

Kata Ja'far

"Dalam peperangan ini,aku ada satu harapan


"Aku harap Yang Maha Berkuasa atas segala-galanya akan membenarkan aku menumbangkan ramai musuh
Hingga akhirnya aku bertemu dengan lawan yang teramat kuat dan hebat
Aku akan bertempur dengannya bersungguh-sungguh
Kemudian aku dibunuhnya
Kedua-dua tangan aku dikerat
Telinga aku dipotong
Kemudian hidung aku dicabut serta biji mata aku dicungkil


Itu adalah harapan yang pelik.
Mengapa berharap demikian,wahai Ja'far?tanya Aizan Fahmi

Agar nanti apabila aku pulang bertemu Allah
apabila Dia bertanya di mana pancaindera aku
aku dapat katakan yang semua itu telah hilang semasa aku berjuang di atas jalanNya"


petikan dari novel Takdir oleh Hilal Asyraf

itu juga harapan tertinggi AM.
berjuang dengan bersungguh-sungguh sehingga dikurniakan syahid di jalanNya


sambungan tajuk entry ni..Episod sebuah...perjuangan!

AM:putera agama bukan putera biasa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan